Wpływ cukrzycy na serce

„Ludzie z cukrzycą są bardziej narażeni na choroby serca w wyniku insulinooporności i wysokiego stężenia cukru we krwi, które są szkodliwe dla naczyń krwionośnych” – powiedział Autumn Carroll, farmaceuta kliniczny i wychowawca cukrzycy w Mission Health. „Uszkodzenie naczyń krwionośnych może zdarzyć się w dowolnej części ciała, ale gdy do tętnic dostarczy się krew do serca, może to doprowadzić do katastrofy w zawale serca”.

Więc jakie są ważne kwestie, o których należy pamiętać w przypadku choroby serca, jeśli cierpisz na cukrzycę? Zapamiętaj swoje ABC:

HbA1c: HbA1c jest trzymiesięczną miarą stężenia cukru we krwi. „Zmniejszenie i utrzymanie HbA1c jak najbliżej normy, bez częstych niskich poziomów cukru we krwi, znacznie zmniejsza [ryzyko chorób serca]”, powiedział Carroll. „Porozmawiaj z lekarzem o tym, jaki powinien być twój cel HbA1C, ponieważ może się on różnić w zależności od wielu różnych czynników. Dla większości pacjentów ustalenie docelowej wartości HbA1c na poziomie poniżej 7 procent jest doskonałym miejscem na rozpoczęcie „.

Ciśnienie krwi: wysokie ciśnienie krwi jest czynnikiem ryzyka chorób serca, ale może być szczególnie złe w połączeniu z cukrzycą. „Osoby chore na cukrzycę powinny być badane pod kątem wysokiego ciśnienia krwi, a jeśli jest ono wyższe niż 140/90 mmHg przy dwóch różnych okazjach, to należy zająć się nim” – powiedział Carroll. „Zmniejszenie ciśnienia krwi znacznie zmniejszy ryzyko chorób serca i nerek”.

Cholesterol: ten sam proces insulinooporności, który powoduje wysokie ciśnienie krwi i cukrzycę typu 2, również zwiększa poziom cholesterolu. Krajowe wytyczne zalecają, aby większość osób z cukrzycą powyżej 45 roku życia stosowała leki zapobiegające schorzeniu cholesterolu. „Istnieją wyjątki”, powiedział Carroll, „więc ważne jest, aby zapytać lekarza, czy jesteś osobą, która prawdopodobnie skorzystałaby z jednego z tych leków.”

Co możesz zrobić, aby zmniejszyć ryzyko chorób serca?

Schudnąć. Jeśli masz nadwagę lub jesteś otyły, utrata zaledwie 7 procent masy ciała będzie miała dramatyczny wpływ na insulinooporność i poziom cukru we krwi.
Jedz zdrowo. Zdrowe odżywianie oznacza spożywanie głównie warzyw bez skrobi z mniejszą ilością chudego białka i złożonych węglowodanów.
Być aktywnym. Aktywność zmniejsza oporność na insulinę. Jeśli stale podnosisz tętno i aktywność, twoje serce będzie silniejsze i bardziej efektywne w pompowaniu krwi.
Porozmawiaj z lekarzem o lekach. Leki są cennymi i potężnymi narzędziami, które okazały się znacznie zmniejszyć ryzyko chorób serca.

Przeczytaj również

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *