Upadki Dla seniorów mogą mieć poważne konsekwencje – poznaj ryzyko i rozwiązania

Według Centrów Kontroli i Zapobiegania Chorób (CDC) każdego roku miliony dorosłych w wieku 65 lat i starszych spadają; w USA każdego roku spada prawie 1 na 4 starszych osób. Według NC Center for Health and Wellness w UNCA, upadki są jedną z głównych przyczyn śmierci z powodu urazu osób w wieku 65 lat i starszych. Upadki mogą mieć poważne konsekwencje, w tym złamania kości udowej, złamania kości i urazy głowy.

Nawet jeśli upadek nie spowoduje obrażeń, upadek może spowodować strach lub depresję, co może zwiększyć ryzyko upadku. Większość upadków jest spowodowana wieloma czynnikami ryzyka, które mogą zwiększyć czyjeś szanse na upadek. Upadek można zapobiec, jeśli wiesz, czego szukać.

Oto kilka typowych czynników:

Problemy z chodzeniem i równowagą: Większość z nas traci elastyczność i koordynację w miarę starzenia się, głównie poprzez brak aktywności.
Złe widzenie: Gdy nasze oczy się starzeją, mniej światła dociera do siatkówki – co oznacza, że ​​krawędzie, przeszkody i przeszkody są trudniejsze do zobaczenia.
Leki: Niektóre recepty i leki dostępne bez recepty mogą powodować zawroty głowy lub odwodnienie, które mogą zwiększać ryzyko. Niektóre leki mogą ze sobą współdziałać, a także zwiększają ryzyko.
Przewlekłe choroby: Niektóre przewlekłe choroby mogą prowadzić do upadków, w tym cukrzyca, choroba Parkinsona, demencja, zapalenie stawów i udar. Zazwyczaj warunki te zwiększają ryzyko upadków, ponieważ powodują utratę funkcji, brak aktywności, depresję, ból lub wymagają wielu leków.

Co robić:

Porozmawiaj z lekarzem. Omów ryzyko i poproś o programy lub usługi, które mogą pomóc. Zapobieganie upadkom może wymagać wysiłku zespołowego. Jeśli martwisz się upadkiem lub utrzymaniem niezależności, poinformuj o tym swojego lekarza i rodzinę. Istnieją fizjoterapeuci, którzy mogą pomóc w utrzymaniu mobilności. Pamiętaj, aby skorzystać z zasobów społeczności. Tutaj, w zachodniej Karolinie Północnej, dostępne są oparte na dowodach programy zapobiegania upadkom oferowane w społeczności.
Nie ograniczaj swojej aktywności. Odpowiedź nie polega po prostu na pozostaniu w domu. Wykonywanie ćwiczeń fizycznych oraz utrzymywanie siły i zakresu ruchu może pomóc w zapobieganiu upadkom. Kontynuacja angażowania się w działania społeczne jest ważna dla ogólnego stanu zdrowia.
Sprawdź swoje oczy. Jeśli masz problemy z niedowidzeniem, porozmawiaj ze swoim dostawcą o urządzeniach wspomagających, które mogą pomóc lub zobaczyć terapeuty zajęciowego w naszym centrum nisko widzących.
Użyj pomocy do chodzenia. Laska lub piechur może być ważna dla niektórych starszych osób. Fizjoterapeuta może sprawdzić, czy chodzik lub laska jest odpowiednio dopasowany i pokazać, jak prawidłowo używać sprzętu.
Sprawdź swoje leki. Bądź ostrożny przy rozpoczynaniu nowego leku (na receptę lub bez recepty). Zapytaj o skutki uboczne i możliwe interakcje, na które należy uważać.

 

Przeczytaj również

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *