Sok z buraka-antidotum na wszystko?

Burak, cenne warzywo które dzisiaj wraca do naszych kuchni, nie tylko w postaci barszczu, ale również w formie soku. Roślina, które posiada szereg zalet, przez lata niedoceniana, dziś wraca do naszego jadłospisu, głównie dzięki swoim walorom odżywczym i uzdrawiającym.

Burak- właściwości

Burak czerwony, zawiera szereg cennych właściwości niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Jest źródłem kwasu foliowego odpowiedzialnego za odpowiednią regulację procesów życiowych komórek, wspomaga proces tworzenia krwinek czerwonych, ale również odpowiada za produkcję serotoniny, czyli hormonu szczęścia. Bogaty jest również w szereg witamin z grupy B, które łagodzą stres i zapobiegają depresji. Oprócz tego burak zawiera składniki mineralne takie jak potas, mangan i żelazo, jest bogaty w betainy (naturalne antyoksydanty), które wykazują działanie przeciwzapalne i bakteriobójcze. Działanie przeciwutleniające ma znaczenie podczas zwalczania wolnych rodników, które mogą powodować groźne choroby. Nadal nie wiesz, czy warto pić sok z buraka? Poniżej lista, co możesz zyskać dzięki codziennej porcji soku z buraka.

  • Naturalny doping- sok z buraka pobudza nasz organizm i daje mnóstwo energii na cały dzień,
  • ma działanie prewencyjne – czyli zapobiega szeregom chorób takim jak nadciśnienie, anemia, udaru mózgu, otyłości,
  • wzmacnia odporność- dzięki witaminom z grupy B i C,
  • wpływa na poprawę pamięci i koncentracji,
  • poprawia płodność u mężczyzn,
  • działa alkalizująco – czyli pomaga w odkwaszeniu naszego organizmu.

Jak zrobić sok z buraka?

Pyszny sok z buraka, zawierający wszystkie pożyteczne witaminy i minerały, możesz przygotować w domu. Nie obawiaj się, jeśli nie posiadasz kucharskiego instynktu. Wykonanie soku jest naprawdę bardzo proste. Co będzie nam potrzebne? Tak naprawdę wystarczy nam sam burak, ale ja często by złagodzić smak buraka, dodaję jabłko lub inny owoc, który poprawia walory smakowe.

Buraka należy obrać i pokroić na mniejsze kawałki, można go ugotować (miękki łatwiej poddaje się obróbce) lub surowe kawałki umieścić w sokowirówce. Jeśli nie posiadasz sokowirówki buraka należy gotować tak długo, aż będzie miękki, a następnie zblendować (na buraczany koktajl), następnie można rozcieńczyć wodą bądź dodać inne warzywo, według własnego uznania. Warto pamiętać, że własnej roboty sok, najlepiej wypić od razu ewentualnie, jeśli zrobiliśmy go trochę za dużo, możemy go przechowywać w lodówce przez maksymalnie dwa dni. Ze względu na brak efektów ubocznych sok z buraka można pić codziennie, a nawet kilka razy dziennie. Jedynymi osobami, które powinny unikać tego napoju, to chorzy ze skłonnościami do kamicy nerkowej.

Podsumowując sok z buraka, zawiera szereg pozytywnych właściwości, przydatnych do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Kolejnym atutem tego warzywa jest fakt, iż jest on ogólnie dostępny i tani. Dzięki temu możemy dołączyć go do naszej codziennej diety bez większego wysiłku.

Przeczytaj również

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *