Czy „dobre tłuszcze” naprawdę istnieją?

Wierzcie lub nie, spożywanie tłuszczów może być korzystne dla was. Tłuszcze są istotną częścią naszej diety i są ważne dla dobrego zdrowia. Jednak nie wszystkie tłuszcze są sobie równe, a zrozumienie korzyści płynących ze zdrowych tłuszczów i ich korzyści pomoże obniżyć ryzyko chorób serca, przyczyniając się do zrównoważonej diety.

Dlaczego potrzebujemy tłuszczów w naszej diecie? Tłuszcze dostarczają energii, zdrowego funkcjonowania mózgu i wzrostu komórek, i są źródłem niektórych niezbędnych tłuszczów, których organizm ludzki nie może sam stworzyć.

Poniżej znajdują się cztery dobre przykłady dobrych tłuszczów:

Oliwa z oliwek – Większość oliwy z oliwek dodała uwodorniony olej, więc koniecznie wybierz te. Tłoczone na zimno oznacza, że ​​do ekstrakcji oleju z oliwek nie użyto żadnego ciepła. Dobra oliwa z oliwek powinna być uprawiana, tłoczona i butelkowana w jednym kraju. Czytanie etykiet jest ważne. „Oliwa z oliwek jest dobrym wyborem, a niektóre badania wykazały niższą śmiertelność z przyczyn sercowo-naczyniowych”, powiedział Brian Asbill, lekarz medycyny, kardiolog z Asheville Cardiology Associates, filią Mission Health.
Olej z ryb – są one zwykle stosowane jako suplementy, a nie w żywności. Szukaj wysokiej jakości olejów rybnych wolnych od rtęci. Korzyści z tych olejów obejmują zmniejszenie ryzyka chorób serca i udaru mózgu. Kwasy tłuszczowe omega-3 mają właściwości przeciwzapalne, które mogą zapobiegać i odwracać wiele chorób sercowo-naczyniowych.
  
Orzechy – te chrupiące przysmaki są dobrym źródłem tłuszczu, białka i błonnika. Większość orzechów jest ogólnie zdrowa, ale orzechy włoskie zawierają duże ilości kwasów tłuszczowych omega-3. Migdały i orzechy pekan również wydają się całkiem zdrowe. Mimo że większość orzechów jest tłusta, wciąż ma dużo kalorii, więc upewnij się, że wybierasz surowe odmiany, które nie są pokryte czekoladą i solą.
Awokado – te owoce (tak, awokado to owoce) są uważane za pokarm bogaty w składniki odżywcze, pełen przeciwutleniaczy i szerokie spektrum witamin, w tym C, K i B. Dodanie awokado do diety może obniżyć ciśnienie krwi. Wykazano, że dieta zróżnicowana w owocach i warzywach zmniejsza ryzyko chorób serca i poprawia ogólny stan zdrowia.

Jak w przypadku większości rzeczy w życiu, musimy ćwiczyć umiar. Nadmierne spożycie czegokolwiek, w tym tych „dobrych” tłuszczów, może mieć niepożądany wpływ na nasze zdrowie. Ale gdy są używane z umiarem, mogą (i będą) stanowić istotną część zdrowego stylu życia, aby poprawić i zmaksymalizować swoje zdrowie.
Więcej możliwości poprawy zdrowia serca znajdziesz na stronie mission-health.org/heartmonth.

Przeczytaj również

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *